“Οι ερευνητές λένε ότι βρήκαν το 8ο χαμένο θαύμα του κόσμου”

Θεωρούταν το 8ο φυσικό θαύμα του κόσμου και το μεγαλύτερο τουριστικό αξιοθέατο στο Νότιο Ημισφαίριο, στα μέσα του 1800: Τα ροζ και λευκά “πεζούλια” – “σκαλοπάτια”, που ήταν στην ουσία μικρές λίμνες που έφταναν μέχρι τα νερά της λίμνης Rotomahana στο Βόρειο Νησί της Νέας Ζηλανδίας προσέλκυαν τους επισκέπτες μέχρι τον Ιούνιο του 1886 όταν το ηφαίστειο Tarawera εξερράγη, καταστρέφοντας τους σχηματισμούς πυριτίου (ένα είδος χαλαζία) από τον χάρτη.

Τώρα οι ερευνητές λένε ότι έχουν βρει αυτό το περίεργο θαύμα, υποστηρίζοντας ότι οι σχηματισμοί μπορεί να έχουν επιζήσει από την καταστροφή, αλλά είναι θαμμένοι κάτω από λάσπη και τέφρα.

Ο Rex Bunn και ο Δρ Sascha Nolden αναφέρουν πως τα «σκαλοπάτια» δεν καταστράφηκαν ούτε ωθήθηκαν στον πυθμένα της λίμνης, όπως πιστευόταν παλαιότερα, αλλά θάφτηκαν στην ακτογραμμή της λίμνης. Για την έρευνά τους χρησιμοποίησαν τα ημερολόγια του Γερμανοαυστριακού γεωλόγου Ferdinand von Hochstetter, που περιλαμβάνουν μια λεπτομερή περιγραφή της θέσης τους πριν την έκρηξη του 1886, για να ταυτοποιήσουν τη θέση τους.

Ο Bunn λέει στο περιοδικό Guardian ότι τα πεζούλια δεν ερευνήθηκαν ποτέ από την κυβέρνηση, πράγμα που σημαίνει ότι το ακριβές γεωγραφικό πλάτος και μήκος τους δεν καθορίστηκαν.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι θαμμένα όχι περισσότερο από 15 μέτρα κάτω από την επιφάνεια που περικλείει την ακτογραμμή και όχι κάτω από τη λίμνη, όπως πίστευαν στο παρελθόν, ή καταστράφηκαν εντελώς, όπως πρόσφατα ισχυρίστηκαν κυβερνητικοί επιστήμονες στο NewsNow.

Το ζευγάρι αυτό των ερευνητών συγκεντρώνει χρήματα για να διεξαγάγει μια πλήρη αρχαιολογική μελέτη και να αποδείξει τον ισχυρισμό τους και να ξαναζωντανέψουν το 8ο θαύμα.

Το 2016 το BBC εξήγησε ακριβώς γιατί ήταν τόσο εντυπωσιακές αυτές οι λιμνούλες: “Όχι μόνο ήταν οι μεγαλύτεροι σχηματισμοί πυριτίου στον πλανήτη, βρίσκονταν και στα αντίθετα άκρα της λίμνης, το ένα λευκό και το άλλο ελαφρώς ροζ, δημιουργώντας απόλυτη συμμετρία.”