Επιστήμονες δημιούργησαν τεχνητά έμβρυα ποντικιών

Για πρώτη φορά ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν τεχνητά έμβρυα χρησιμοποιώντας τα βλαστικά κύτταρα των ποντικών

Μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Cambridge,  χρησιμοποίησε δυο διαφορετικούς τύπους βλαστικών κυττάρων για να δημιουργήσουν ένα τεχνητό έμβρυο, που μοιάζει πολύ με αυτά που γεννιούνται φυσιολογικά από τους ποντικούς. Οι προηγούμενες προσπάθειες που είχαν γίνει για να αναπτυχθούν έμβρυα με τη βοήθεια εμβρυϊκών βλαστικών κυττάρων δεν είχαν την ίδια επιτυχία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Μαγκνταλένα Ζερνίκα-Γκετζ του Τμήματος Φυσιολογίας, Ανάπτυξης και Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science». Στην έρευνα συμμετείχαν οι Ελληνο-κύπριοι Νεόφυτος Χριστοδούλου και Χρήστος Κυπριανού επίσης του Κέμπριτζ.

«Βάλαμε τα δύο είδη βλαστικών κυττάρων μαζί -κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ πριν- και αυτά άρχισαν να «μιλάνε μεταξύ τους. Είδαμε ότι τα κύτταρα μπορούσαν να αυτο-οργανωθούν χωρίς τη βοήθειά μας»  δήλωσε η Μαγκνταλένα Ζερνίκα-Γκετζ.

Το συγκεκριμένο επίτευγμα ίσως βοηθήσει έτσι ώστε στο μέλλον να δημιουργούνται στα εργαστήρια τεχνητά ανθρώπινα έμβρυα.

Οι επιστήμονες ελπίζουν επίσης πως η επιτυχία τους αυτή θα συμβάλλει στη βελτίωση της θεραπείας γονιμότητας, ενώ θα δώσει και απαντήσεις στο γιατί οι γυναίκες αποβάλλουν τα μωρά τους.