5 συμβουλές για να σας πάρει ο ύπνος μέσα σε λίγη ώρα

Έχετε προβλήματα με τον ύπνο; Σίγουρα δεν είστε οι μόνοι καθώς σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαπιστώθηκε πως  1 στους 3 ενήλικες αντιμετωπίζει προβλήματα ύπνου.

Το πρόβλημα της αϋπνίας είναι τόσο μεγάλο που ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας θέσπισε την 21η Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου. Όσοι από εσάς έχετε πρόβλημα, προτού φτάσετε στην φαρμακευτική αγωγή, δοκιμάστε να κάνετε κάτι από τα παρακάτω.

Διαβάστε ένα βιβλίο

Το διάβασμα φέρνει ύπνο ανεξάρτητα με το αν αυτό που διαβάζετε είναι ενδιαφέρον ή όχι. Για παράδειγμα, αν διαβάζετε ένα συναρπαστικό κείμενο, τότε αυτό μπορεί να σας ταξιδέψει μακριά από τον πραγματικό κόσμο και από τις έγνοιες τις καθημερινότητας   οι οποίες σας κρατούν σε εγρήγορση.

Από την άλλη, αν αυτό που διαβάζετε είναι βαρετό και κουραστικό, τότε είναι πιθανό να αρχίσετε να ονειροπολείτε, κάτι που θα φέρει τον ύπνο ακόμη πιο κοντά.

Πιείτε ζεστό γάλα

Κάποιες φορές αποδεικνύεται πως τα λόγια των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων έχουν κάποια λογική. Πολλοί θυμούνται τη γιαγιά τους να τους δίνει έστω και με το ζόρι ένα ποτήρι ζεστό γάλα προτού πέσουν για ύπνο. Το γάλα λοιπόν περιέχει τρυπτοφάνη, ουσία η οποία είναι σημαντική για την έλευση του ύπνου, καθώς χαλαρώνει τον οργανισμό.

Διατηρήστε το υπνοδωμάτιο σας δροσερό

Η θερμοκρασία του σώματος σας πέφτει όταν αρχίζετε να κοιμάστε. Χρόνια επιστημονικής έρευνας έδειξαν ότι η θερμοκρασία του σώματος είναι ένα από τα σημεία «κλειδιά» στην προσπάθεια που κάνει κάποιος για να κοιμηθεί. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό να διατηρείτε το υπνοδωμάτιο σας δροσερό (όχι όμως κρύο).

Μην πίνετε πολύ καφέ

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε  αν θέλετε να καταπολεμήσετε την αϋπνία  είναι να μειώσετε τον καφέ. Μελέτες δείχνουν ότι κόβοντας τη πρόσληψη καφεΐνης μετά τις 3 το μεσημέρι, μικραίνει η χρόνος που χρειάζεται για να μας πάρει ο ύπνος το βράδυ, ενώ βελτιώνεται και η ποιότητα του.

Σταματήστε να παίζετε με το τάμπλετ ή το κινητό πριν τον ύπνο

Πολυάριθμες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι ο εγκέφαλος διεγείρεται από την παρουσία των συσκευών στο χώρο. Γενικά η παρουσία κινητών ή τάμπλετ στο κρεβάτι πριν από τον ύπνο επηρεάζει αρνητικά, καθώς ο χρήστης βρίσκεται σε μια κατάσταση συνεχούς εγρήγορσης και δεν μπορεί να χαλαρώσει.

Μην τρώτε βαριά το βράδυ

Αν το γεύμα σας το βράδυ είναι βαρύ, τότε είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσετε πρόβλημα αϋπνίας. Σε αυτή την περίπτωση, ο οργανισμός βρίσκεται σε μία διαδικασία πέψης, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να χαλαρώσετε ώστε να κοιμηθείτε. Από την άλλη πλευρά, είναι πιθανό να συνυπάρχει και ένα αίσθημα δυσφορίας (π.χ. στομαχόπονος), που δεν σας αφήνει να αποκοιμηθείτε ή να απολαύσετε τελικά έναν ξεκούραστο και ήρεμο ύπνο.