Ο ένατος πλανήτης

Πολλοί ήταν οι άνθρωποι που απογοητεύτηκαν από τον υποβιβασμό του Πλούτωνα σε πλανήτη-νάνο, με αποτέλεσμα οι επίσημοι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος να γίνουν οκτώ.

Είναι πολύ πιθανό όμως σύντομα ο Πλούτωνας να έχει αντικαταστάτη. Όλο και περισσότερες ενδείξεις δείχνουν ότι το ηλιακό μας σύστημα φιλοξενεί έναν άλλο πλανήτη ο οποίος έχει περίπου 10 φορές τη μάζα της Γης ενώ  βρίσκεται σε τροχιά περίπου 20 φορές πιο μακριά από τον Ήλιο σε σχέση με τον Ποσειδώνα.

Οι πιθανότητες να υπάρχει ο λεγόμενος Πλανήτης 9 είναι  εξαιρετικά υψηλές  αν λάβει κανείς υπόψη του τον τρόπο κινούνται τα ουράνια σώματα στις παρυφές του ηλιακού μας συστήματος, τα οποία δείχνουν να επηρεάζονται  από τη  βαρυτική επίδραση του μυστηριώδους πλανήτη.

Συγκεκριμένα έξι αντικείμενα της ζώνης Κάιπερ που έχουν ανακαλυφθεί  στο εξωτερικό ηλιακό μας σύστημα,  παρά το γεγονός ότι  κινούνται σε διαφορετικές ταχύτητες, διαγράφουν  ελλειπτικές τροχιές και κινούνται  προς την ίδια κατεύθυνση. Οι πιθανότητες κάτι τέτοιο να είναι τυχαίο είναι 0,007 τοις εκατό.

«Βασικά, αυτό δεν θα πρέπει να συμβαίνει τυχαία» δήλωσε ο Mike Brown του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Καλιφόρνιας, ένας από τους ερευνητές που ψάχνουν για Πλανήτη 9. «Έτσι σκεφτήκαμε κάτι άλλο πρέπει να διαμορφώνει αυτές τις τροχιές»

Αν οι εικασίες επαληθευθούν  τότε θα  είναι μόλις ο τρίτος πλανήτης που ανακαλύπτεται στο ηλιακό μας σύστημα στη σύγχρονη εποχή (ο Ουρανός ανακαλύφθηκε το 1781 και ο Ποσειδώνας το 1846).