Εξωπλανήτης μοιάζει με τη γη

Ο κόσμος της αστρονομίας πήρε φωτιά πριν από λίγο καιρό όταν βγήκε η είδηση πως ένας πλανήτης που έμοιαζε με την Γη, ανακαλύφθηκε στην περιοχή του Εγγύτατου του Κενταύρου, δηλαδή στο πιο κοντινό αστέρι εκτός του ηλιακού μας συστήματος.

Τώρα, νέα στοιχεία προκύπτουν και δίνουν μια σαφέστερη εικόνα για το πώς μοιάζει ο πλανήτης, που έχει το όνομα Proxima B

Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από μια ομάδα αστρονόμων και αστροφυσικών από το  Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας (CNRS), αναφέρει πως ο Proxima B ίσως είναι ένας υγρός πλανήτης, ο οποίος καλύπτεται σε όλη του ή σχεδόν σε όλη του την επιφάνεια από έναν υγρό ωκεανό.

“Ο πλανήτης μπορεί κάλλιστα να φιλοξενεί  νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνειά του, και ως εκ τούτου επίσης κάποιες μορφές ζωής», ανέφερε η ομάδα του ερευνητικού κέντρου σε δήλωση της.

Ο εξωπλανήτης έχει εκτιμώμενη μάζα 1,3 φορές μεγαλύτερη από τη Γη και απέχει από το άστρο του γύρω στα 7,5 εκατ. χλμ., σχεδόν το ένα δέκατο της απόστασης Ερμή-Ήλιου. Επειδή όμως το άστρο του είναι μικρότερο από το δικό μας και 1.000 φορές λιγότερο λαμπερό από τον Ήλιο, δεν αποκλείεται να υπάρχουν μεγάλες θάλασσες στην επιφάνειά του – πράγμα που θα ευνοούσε την ανάπτυξη μορφών ζωής.

Φυσικά, ο πλανήτης θα μπορούσε να είναι ένας ξηρός και άγονος κόσμος. Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα το πώς είναι με βάση τα δεδομένα που έχουμε σήμερα στα χέρια μας. Από την άλλη, είναι ενθαρρυντικό να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να υπάρχει τόσο κοντά μας ένας πλανήτης που μοιάζει στη Γη.